فلنج گلودار یکی از انواع فلنج ها می باشد که به دلیل داشتن یک گردن مخروطی به این نام معروف شده اند. این فلنج دارای یک گردن مخروطی است که شعاع این گردن در انتها با قطر لوله برابر و به آن جوش می شود. وجود این گردن باعث تقویت تحمل فلنج میگردد. این نوع فلنج برای تحمل فشارهای بالا و دماهای زیر صفر و همچنین بارهای نوسانی و ارتعاشی مناسب است.

خرید-فلنج-گلودار

فلنج گلودار چیست و کاربردهای آن در صنعت

روش های مختلفی برای اتصال لوله و تجهیزات صنعتی وجود دارد. یکی از آنها فلنج می باشد. در واقع این محصول بجای جوشکاری ، از پیچ و مهره برای اتصال استفاده می کند. در فلنج های گلودار ، قطر گردن در انتها با قطر لوله برابر و به آن متصل می شود. این گونه فلنج ها بیش از دیگر فلنج ها کاربرد داشته و بر اساس سایز، جنس، کلاس کاری و نیز شکل سطح فلنج تقسیم بندی می شوند. قیمت فروش فلنج گلودار در شرکت ولوسند valvesend نسبت به سایر شرکت ها با توجه به کیفیت خوب این فلنج ها بسیار مناسب می باشد. شما مشتریان محترم می توانید با انتخاب هریک از انواع فلنج ها اقدام نمائید.

معرفی محصولات بیشتر: انواع شیرآلات صنعتی و قیمت شیر فلکه چدنی

عنوانسایز (اینچ)قیمت کلاس 150 (ریال)قیمت کلاس 300 (ریال)
فلنج گلودار1/2تماس بگیریدتماس بگیرید
3/4

1

1/4 1
1/2 1
2
1/2 2
3
4
5
6
8
10
عنوانسایز (اینچ)قیمت PN10 (ریال)قیمت PN16 (ریال)
فلنج گلودار1/2تماس بگیریدتماس بگیرید
3/4
1
1/4 1
1/2 1
2
1/2 2
3

4
5
6
8
10

معرفی سه نوع فلنج گلودار

  • فلنج گلودار جوشی استنلس استیل ۳۱۶
  • فلنج گلودار جوشی استنلس استیل ۳۰۴
  • فلنج گلودار جوشی فولادی
  • فلنج گلودار pn16

فلنج گلودار جوشی (Welding Neck Flange)

فلنج های گلو دار جوشی از ناف مخروطی شکل شان بسادگی قابل تشخیص میباشند. که این ناف های مخروطی با شیب ملایمی به دیواره لوله یا اتصالات مربوطه جوش میگردند. این نافی به ظاهرساده مخروطی شکل نسبتا بلند، موجب استحکام و تقویت کارایی فلنج در کاربردهای متعدد درگیر با فشارهای بالا، درجه دما های زیر صفر ویا حرارت های بالا میباشد.

تغییر شکل ملایم ضخامت فلنج و انطباق این ضخامت با دیواره های لوله یا اتصالات ، متاثراز وجود همین نافی مخروطی شکل میباشد که در شرایط خمش های تکراری حاصل ازانبساط خط و نیرو های ناپایدار دیگر، بی نهایت سودمند است.داخل قسمت مخروطی شکل این فلنج ها طوری ماشینکاری می شوند که با قطر داخلی لوله یا اتصالات دیگرهم اندازه بوده و بصورت کاملا منطبق و بنحوی جفت شوند که در محل جوشکاری لبه فلنج با لوله هیچگونه برآمدگی و مانعی برای عبور جریان ایجاد نشود؛ این عمل از برخورد سیال با برآمدگی های احتمالی ناشی از جوشکاری و تلاطم جریان سیال جلوگیری نموده و باعث کاهش سایش و خوردگی داخل خطوط لوله میگردد. نافی مخروطی شکل فلنج ها گذشته از عمل توزیع تنش های موجود باقیمانده در خط لوله ، امور مربوط به آزمون های رادیوگرافی برای کشف و ردیابی ترک ها را نیز تسهیل می کنند.

این نوع فلنج ها بوسیله یک جوش پرقدرت تمام نفوذی V شکل به لوله و یا اتصالات جوش داده می شوند.

معرفی محصولات بیشتر: انواع فلنج

فلنج گلودار فولادی کلاس ۳۰۰

بیشترین مصرف این فلنج ها ، فلنج های دنباله دار یا فلنج های گلودار میباشند که دارای زائده ای در کف فلنج میباشند که به فلنج های گلودار معروفشان کرده است این فلنج ها از طریق همان زائده به لوله های خطوط پایپینگ جوش خورده و ارتباط بین خطوط را ممکن میسازند.

انواع این فلنج ها از لحاظ فشار کاری به این شرح میباشد:

فلنج فولادی  PN 6/PN10/PN 16/PN40/CL 150/CL 300/CL 600/CL 900

و اقلام فشار بالاتر که جهت صنایع نفت و گاز و پتروشیمی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

blank

فلنج گلودار کلاس ۳۰۰

فلنج گلودار کلاس ۳۰۰ به فلنجی گفته می شود که بتواند فشار ۳۰۰ پوند یا PSI را تحمل کند و تاب بیاورد که به آن فلنج کلاس ۳۰۰ نیز گفته می شود. در واقع فلنج ها گونه ای از انواع اتصالات هستند که در قسمت انتهایی هر لوله وصل می شوند و با پیچ و مهره به فلنج دیگری متصل می شوند که خود موجب به وجود آمدن یک اتصال بسیار قوی می شوند که سیال ها از آن عبور می کنند. فلنج ها انواع مختلفی دارند و هر کدام بر اساس ساختار و میزان تحمل فشار برای کار مخصوصی ساخته شده اند. فلنج ها را براساس تحمل و مقاوتشان در برابر فشار به چند دسته یا کلاس تقسیم می کنند که کلاس ۳۰۰ نیز یکی از آن هاست.در این دسته بندی به جنس مواد ساختاری آن ها مرتبط نمی باشد و از هر متریالی باشند در مورد آن ها صدق می کند.

کلاسی که فلنج ها را بر اساس آن تقسیم بندی می کنیم،

عبارتند از:

150 LB, 250 LB , 300LB , 400LB , 600LB , 900LB , 1500LB , 2500LB

فلنج گلودار کلاس ۳۰۰ از آلیاژهای فولادی، استنلس، گالوانیزه و استیل ساخته می شود سایز هایی که برای فلنج کلاس ۳۰۰ موجود است از ۲/۱ اینچ شروع می شود و تا ۵۲ اینچ ادامه دارد. این نوع فلنج ها بستگی به نوع ساختارشان می توانند مصارف مختلف داشته باشند. کلاس ۳۰۰ یکی از انواع پرفروش فلنج ها می باشد. این فلنج دارای سطح برجسته ای است و جنس مواد اولیه و متریال آن از فولاد خالص است. برای اتصال این فلنج ها از گسکت و پیچ استفاده می کنند. پیچ هایی که برای اتصال این نوع فلنج به کار می رود به طورسرتاسری رزوه شده اند.

این محصول با به کار گیری از پیچ و مهره توسط جوش کاری به لوله ها اتصالات و همین طور شیر آلات متصل می شوند.

قیمت فلنج ها با توجه به میزان تحمل فشار آن ها می باشد یعنی هر چه فشار بیشتری را تحمل کنند قیمت آن ها نیز افزایش می یابد.

کاربرد فلنج گلودار در صنایع مختلف

این فلنج جهت اتصال به اتصالات جوشی یا نازل های تجهیزات و مخازن در دو نوع معمولی و بلند ساخته می شود. به علت ضخامت کافی در جاهائی که دما زیاد و تنش های برشی، فشاری و ارتعاشی وجود دارد بکار می روند. همچنین فلنج گلودار در انتها دارای گردن بوده و مشخصات آن در قسمت انتهای گردن با مشخصات لوله به آن جوش می شود یکسان است (از نظر قطر و ضخامت). این نوع فلنج دارای یک قسمت مخروطی (Tapered Hub) می باشد که ضخامت آن رفته رفته تا محل جوش لب به لب (Butt weld)  با لوله کم می شود و این قسمت مخروطی باعث تقویت فلنج شده و در موقع عملیات نظیر تنش زدایی و امتحان جوش با اشعه ایکس و یا گاما صفحه فلنج را از قسمت گرم شده دور نگه می دارد. فلنج های گلودار برای فشارهای بالا و دماهای زیر صفر و یا بسیار زیاد کاربرد فراوان دارند و برای تمام سرویس ها تا کلاس ۲۵۰۰ قابل استفاده می باشد و بطور کلی نصب این نوع فلنج دارای کم ترین هزینه است و برای مکان هایی مناسب است که دارای تنش ضربه ای ، ارتعاشی و برشی زیاد است، توصیه می گردد.

قیمت-فلنج-گلودار

نحوه اتصال فلنج گلودار کلاس 150

نوع اتصال این نوع فلنج ها با لوله های موجود از نوع اتصال لب به لب یا به اصطلاح دیگر باب فیوژن است که اتصال یاد شده با استفاده از جوشکاری محک می شود و این می تواند قدرت کارایی آن را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. کلاس اسمی که بر روی فلنج نوشته می شود در واقع نشان دهنده ی نصف فشاری است که این محصول می تواند آن را تحمل کند .ممکن است بر روی فلنج موجود لیستی از اعداد را مشاهده کنید این اعداد به مواد خام استفاده شده ی محصول مربوط می شود که در حالت کلی به آن کد یا شماره ی مربوط به عملیات حرارتی گفته می شود که همواره بر روی فلنج ها حک می شود.

قیمت فلنج گلودار

قیمت این محصولات به مواردی از قبیل کلاس ، جنس و سایز آنها بستگی دارد. جهت ثبت سفارش و خرید لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت فلنج گلودار کلاس 150

برای اطلاع از قیمت روز فلنج گلودار pn16 و فلنج های کلاس 150 لطفا تماس بگیرید.

قیمت فلنج گلودار استیل

لطفا تماس بگیرید.

قیمت فلنج گلودار فولادی

لطفا با کارشناسان ولوسند در ارتباط باشید.

فلنج-گردن-دار

جزئیات فلنج گلودار

فلنج گلودار (به انگلیسی: Weld Neck Flange) یک نوع فلنج است که در اتصالات لوله‌ها و تجهیزات صنعتی استفاده می‌شود. این فلنج‌ها دارای بدنه دایره ای با یک گردن متصل به آن هستند که بر روی لوله متصل می‌شوند.

فلنج جوشی گلودار معمولاً از جنس فولاد کربنی (Carbon Steel) ساخته می‌شود. جنس فولاد کربنی به دلیل مقاومت مکانیکی و حرارتی خوب، پرکاربردترین جنس برای فلنج‌های گلودار است. علاوه بر فولاد کربنی، فلنج‌های گلودار نیز می‌توانند از جنس‌های دیگری مانند فولاد ضدزنگ (Stainless Steel) و آلیاژهای خاص ساخته شوند.

ویژگی های فلنج گردن دار

  • طراحی دوقلو: فلنج گلودار دارای طراحی دوقلو است که باعث تقویت اتصال بین فلنج و لوله می‌شود و مقاومت بالاتری در برابر فشار و لرزش دارد.
  • رابط جوش: فلنج فولادی گلودار دارای رابط جوش بر روی لوله است که به لوله متصل می‌شود و اتصال قوی و بی‌درزی را فراهم می‌کند.
  • اتصال ساده: فلنج های گلودار اتصال ساده و سریعی بین لوله‌ها و تجهیزات صنعتی فراهم می‌کنند.

 

کاربرد فلنج فولادی

  • صنایع نفت و گاز: در سیستم‌های لوله‌کشی و اتصالات نفت و گاز، فلنج گلودار برای اتصال لوله‌ها، شیرها، و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • صنایع شیمیایی: در صنایع شیمیایی، این فلنج ها برای اتصال لوله‌ها، تجهیزات فرایندی، برج‌ها و تجهیزات حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • صنایع آب و فاضلاب: در سیستم‌های آبیاری، تصفیه آب، و شبکه آب و فاضلاب، فلنج گلودار برای اتصال لوله‌ها و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

قیمت فلنج جوشی pn16

قیمت این مدل فلنج به عواملی مانند اندازه، جنس بدنه، برند و بازار مربوطه بستگی دارد. برای اطلاعات دقیقتر درباره قیمت و خرید فلنج فولادی ، بهتر است با کارشناسان ولوسند تماس بگیرید.

عبارات مرتبط

قیمت فلنج ۴ اینچقیمت فلنج استیل

قیمت-فلنج-جوشی

فلنج جوشی لبه دار

  • اتصال محکم : یکی از ویژگی های اصلی فلنج گلودار اتصال محکم بین لوله ها یا تجهیزات مختلف است. این اتصالات باید توانایی مقاومت در برابر فشارها ، تنش‌ها و لرزش‌ها را داشته باشند.
  • تعمیرات و نگهداری آسان : استفاده از فلنج جوشی لبه دار ، فرآیند نصب و تعمیرات را آسان تر می کند. این امکان را فراهم می کند که بخش های مختلف سیستم به سرعت جدا و وصل شوند.
  • پوشش گسترده : فلنج های گلودار در سایزها ، فشارها و متریال های مختلفی قابل تهیه هستند. این انعطاف پذیری باعث می شود تا بتواند در انواع مختلفی از سیستم ها و صنایع مورد استفاده قرار گیرد.
  • نوع ساختار : فلنج ها دارای انواع ساختارها هستند ، از جمله فلنج لبه دار ، فلنج مرکزی و فلنج گلودار. هر نوع ساختار برای نیازهای خاصی در اتصالات صنعتی استفاده می شود.
  • متریال ساخت : فلنج ها ممکن است از مواد مختلفی نظیر فولاد ، آلومینیوم یا آلیاژهای خاص ساخته شوند. انتخاب متریال مناسب بر اساس نوع مایع یا گاز و شرایط محیطی اهمیت دارد.
  • فشار کاری : هر فلنج باید توانایی تحمل به فشارهای مختلف را داشته باشد. این فشارها می توانند بر اساس نوع سیستم و شرایط عملیاتی متغیر باشند.
فلنج-گلودار-جوشی

محصولات مرتبط

دیگ-بخار-موتورخانه

دیگ بخار

تجهیزات موتورخانه ای و دیگ بخار همانطور که میدانید، موتورخانه ها یکی از اجزای اصلی در صنایع ساختمانی محسوب می‌شود.

انواع-شیر-صافی

شیر صافی

عنوان محصول سایز کلاس PN شیر صافی – کلاس 150 2 الی 42 اینچ (برای اطلاعات بیشتر به جدول توضیحات

انواع-شیر-فلکه-سوزنی

شیر فلکه سوزنی

عنوان محصول سایز کلاس PN شیر فلکه سوزنی فولادی – کلاس 150 2 الی 10 اینچ (برای اطلاعات بیشتر به

لوگو-ولوسند-فوتر

تماس با ما

آدرس : تهران ، بازار آهن شادآباد ، بهاران 2 ، بلوک 16 ، شماره 164

درباره ما

مجموعه ولوسند با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تامین تجهیزات پالایشگاهی و پتروشیمی ، همراه با مدیریتی پویا و تلاش کادر فنی باتجربه ، آمادگی خود را جهت واردات و تامین انواع تجهیزات صنایع گاز ، پتروشیمی ، نفت ، نیروگاه ها و کارخانجات صنعتی با گواهی معتبر EN10204-3.1 اعلام می دارد.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ولوسند می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.