یکی از پرکاربردترین تجهیزات در بخش لوله کشی و صنعت ، اتصالات جوشی می باشد. جهت خرید و ثبت سفارش انواع اتصالات جوشی فولادی و گازی، با کارشناسان ما تماس بگیرید. از این قطعه برای انتقال سیالات و گاز در بخش های مختلف صنعتی استفاده می شود. این قطعات ازسایز 2 اینچ به بالا تولید می شوند. ایجاد تغییر در مسیر لوله ، اتصال دو لوله با سایزهای متفاوت به یکدیگر و انشعاب گیری از جمله موارد است که می توان از این قطعات استفاده کرد. به دلیل جوش لبه های اتصال و لوله ، انتقال مواد بصورت ایمن و بی خطر انجام خواهد گرفت.

قیمت-اتصالات-جوشی

خرید اتصالات جوشی

این اتصالات یکی از پرطرفدار ترین قطعات در تأسیسات صنعتی هستند. نوع ساخت و طراحی این محصول، سبب این نام گذاری شده است. این قطعه به صورت یک تکه ساخته شده و به لوله ی محل اتصال جوش می‌خورد. پس برای اتصال این قطعه به بقیه ی اجزای سیستم لوله کشی، از جوشکاری استفاده می‌شود.

ممکن است از این اتصالات برای تغییر جهت لوله در تأسیسات استفاده ‌شود. در این حالت یکی از این قطعات به‌عنوان نبشی مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات نیز لازم است یک لوله مسدود شده و یا اینکه از آن انشعاب گرفته شود. در این موارد نیز استفاده از قطعات جوشی منطقی به نظر می رسد. نوع جوش این قطعه، وابسته به جنس آن و همین‌طور جنس لوله محل اتصال است.

لیست-قیمت-اتصالات-جوشی-ایران-اتصال

مزایا

این وسیله به‌عنوان واسطه ای قوی بین لوله و سایر اتصالات عمل می کنند و اتصالی مستحکم و ایمن را بین اجزای سیستم های تاسیساتی به وجود می آورند. اتصال این قطعه به قطعات مجاور، به وسیله ی جوش حاصل می‌شود. به همین دلیل افت فشار و نقصان در جریان به شدت کاهش می یابد. معمولا اگر جوشکاری این اتصالات به درستی و با دقت انجام شود، هیچ‌گونه نشتی در تأسیسات اتفاق نمی افتد.

اتصالات جوشی به واسطه ی شیوه اتصالشان، استحکام بالایی دارند و احتیاج به سرویس های کوتاه مدت دوره ای نیست. شیوه ی ساخت و طراحی این اتصالات یک تکه بوده و همین موضوع، دلیلی برای وزن سبک این قطعات است. این اتصالات برعکس اتصالات فلنجی متریال زیادی را برای ساخت طلب نمی کنند و از لحاظ قیمت نیز نسبت به آن ها، ارزان تر هستند. علاوه بر هزینه ی ساخت و تولید ، هزینه ی نصب و اتصال آن ها به تأسیسات نیز ارزان تر از باقی اتصالات تمام می‌شود.

پس به طور اجمالی می توان گفت که این اتصالات دارای ایمنی، استحکام و مقاومت بالایی بوده و در مقابل، قیمت اتصالات جوشی نسبت به قطعات مشابه کمتر است.

تفاوت با اتصالات فلنج دار

همین‌طور که اشاره شد این اتصالات به صورت یک تکه و با جوشکاری به قطعات مجاورشان متصل می شوند. در صورتی که اتصالات فلنج دار به وسیله ی پیچ و مهره به لوله وصل می شوند. همین موضوع سبب می‌شود که احتمال نشتی برای اتصالات جوشی کمتر از فلنجی باشد.

این اتصالات، وظیفه ی انتقال سیالات را بدون هیچ‌گونه کاستی و ضعف به انجام می‌رسانند؛ زیرا هیچ‌ ناهمواری در مسیر  به وجود نمی آورند و فرآیند انتقال را با افت فشار روبرو نمی کنند.

در اتصالات جوشی فولادی نسبت به قطعات فلنج دار، تا حدود 75 درصد متریال کمتری استفاده می‌شود و کاهش قیمت و همین طور، وزن کمتر را برای اتصالات به ارمغان می‌آورد.

این نوع از اتصالات در هنگام اتصال به سیستم تأسیسات، فضای کمتری را اشغال می کنند. همین‌طور این قطعه دارای استحکام بالاتری نسبت به نمونه فلنجی است و به واسطه ی آن می توان در طراحی، انعطاف بیشتری به خرج داد.

معرفی محصولات بیشتر : انواع فلنج و لوله مانیسمان

blank

کاربرد در صنایع

صنایع غذایی: در این صنایع برای نگهداری مواد غذایی و آشامیدنی، نیاز به سیستمی است که بتوان به وسیله ی آن مواد غذایی یخ زده را در دمای معین حفظ و نگهداری کرد. همچنین برای انتقال آب سد و دریا و تبدیل آنها به آب آشامیدنی، از سیستم های لوله کشی استفاده می‌شود. اتصالات سهم بسیار مهمی در این سیستم ها ایفا می‌کنند.

صنایع مرتبط با انرژی، مانند پتروشیمی: صنایع مرتبط با سوخت، نفت و گاز در مراحل مختلف نیازمند این اتصالات هستند. صنایع بالا دستی برای اکتشاف سوخت های فسیلی، صنایع میانی در خطوط انتقال و ایستگاه های ذخیره سازی و صنایع پایین دستی برای پالایش و فروش محصولات نفتی از سیستم های پایپینگ مجهز به اتصالات جوشی بهره مند می‌شوند. نیروگاه های مرتبط با سوخت فسیلی و همین طور نیروگاه های هسته ای موارد استفاده از این اتصالات هستند.

تأسیسات آتش نشانی: اکثر مراکز مسکونی، تجاری و بهداشتی برای مقابله با حریق، به سیستم های آتش نشانی مجهز شده اند. در این تأسیسات می توان از اتصال جوشی و فلنجی استفاده کرد.

انواع اتصالات جوشی

در سیستم های تاسیساتی از اتصالات متناسب با سیالات موجود در آن صنعت استفاده می‌شود. به طور کلی انواع اتصال های جوشی به این شکل تقسیم بندی می شوند:

اتصالات پلی پروپیلن(P.P)

 قطعاتی از جنس پلی پروپیلن به واسطه ی المنت گرم شده و به هم متصل می شوند. این اتصالات را که در صنایع ساختمانی کاربرد دارند، با نام های لوله سفید و لوله سبز نیز می شناسند. اتصالات پلی پروپیلن دارای یک سر نر و یک سر ماده هستند که به همدیگر جوش می خورند.

اتصالات چدنی

در گذشته، اتصالات چدنی در سیستم های فاضلابی مورد استفاده قرار می گرفتند. در شبکه فاضلاب، این قطعات و لوله ها به وسیله ی سرب مذاب به همدیگر متصل می شدند. در حال حاضر استفاده از این جنس اتصالات، در تأسیسات مرتبط با فاضلاب دیگر مرسوم نیست.

اتصالات جوش نقره

از این دسته اتصالات، در سیستم های مربوط به یخچال، خنک کننده، سرد کن و فن کویل استفاده می‌شود. این سیستم های سرمایشی دارای قطعاتی از جنس مس و برنج هستند. این قطعات مسی و برنجی را می توان به واسطه ی جوش نقره به هم متصل کرد. مزیت این نوع جوش، این است که دارای روندگی بسیار بالا می باشد و شیار ها را به طور کامل مورد پوشش قرار می دهد.

 

اتصالات پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلن شباهت بسیار زیادی با اتصالات پلی پروپیلن دارند. این دسته از قطعات در شبکه ی فاضلاب استفاده می‌شود. اتصالات پلی اتیلن با گرما دادن به لبه ها و ذوب شدن محل اتصال دو قطعه، به همدیگر متصل می شوند. برای اتصال، یک صفحه گرم دارای المنت بین دو قطعه قرار می گیرد و پس از گرم کردن لبه ها، بیرون کشیده می‌شود. به این شکل لبه قطعات به هم متصل می شوند.

 

اتصالات جوشی گاز

یکی از مهم‌ترین نوع اتصالات در زمینه ی سیالات، اتصالات جوشی گاز هستند. این اتصال در اکثر تأسیسات مهندسی به کار برده می‌شود. این اتصالات برای گاز کشی خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین استفاده از این قطعه در سیستم های گازرسانی صنعتی نیز بسیار رایج است.

 

اتصالات جوشی فولادی

صنایع ساختمانی: معمولا در موتور خانه ی ساختمان های بزرگ، از لوله و اتصالات فولادی استفاده می‌شود. این ساختمان ها به دلیل تعداد زیاد ساکنان، نیازمند ایمنی بالایی هستند که به واسطه ی این قطعات تامین می‌شود.

اتصالات-جوشی-فولادی

برند های معتبر

در بازار ایران، برند های متعددی در زمینه ی فروش اتصالات فعالیت می کنند. به اختصار، معروف ترین شرکت های فعال در این حوزه را مورد بررسی قرار می دهیم:

اتصالات جوشی بنکن

یکی از پرطرفدار ترین برند ها در این عرصه، برند بنکن است. این شرکت ژاپنی، حدود 70 سال، به تولید اتصالات تاسیساتی مشغول است. اتصالات بنکن همواره به‌عنوان یکی از با کیفیت ترین محصولات در این صنعت، شناخته می شوند.

اتصالات جوشی دلتا

این شرکت بیش از 25 سال است که به‌عنوان یک تولید کننده ایرانی معتبر در زمینه ی اتصالات گازی فعال است. از اتصالات دلتا در پروژه های بزرگ، نظیر مسکن مهر استفاده شده است. این تولید کننده به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تامین کننده های اتصالات در ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس شناخته می‌شود.

اتصالات جوشی ایران اتصال

یکی از موفق ترین برند های ایرانی در زمینه ی تولید لوله و اتصالات، شرکت ایران اتصال آسیا است. این تولید کننده فعالیت خود را در سال 1369 آغاز کرده. ایران اتصال تا به امروز خطوط تولید بسیاری را با تکنولوژی های جدید راه اندازی نموده و توانسته در فروش اتصالات جوشی فولادی ، جزو رتبه های برتر بازار ایران باشد.

اتصالات جوشی ساجد

نام این برند ایرانی، سال های متعدد است که در لیست پرفروش ترین تولید کننده های اتصال های جوشی قرار دارد. این شرکت توانسته به واسطه خط تولید خود، اکثر مدل های اتصالات را تولید و به بازار عرضه نماید. فروشگاه ولوسند انواع اتصالات ساجد را بصورت تخصصی عرضه کرده است. جهت خرید و اطلاع از قیمت اتصالات ساجد با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اتصالات جوشی امین

شرکت امین پایپ بیش از 25 سال است که در زمینه ی تولید لوله و اتصالات فعالیت می کند. این برند در پروژه های بزرگی نظیر دانشگاه علم و صنعت و مسکن مهر ملی به‌عنوان تامین کننده مشارکت داشته است.

قیمت اتصالات جوشی

استفاده از تجهیزات و قطعات اصلی در صنایع، سبب افزایش ایمنی و کم شدن خطرات جانبی کار می‌شود. قیمت اصلی، مانند باقی تجهیزات تاسیساتی به عوامل متعددی وابسته بوده و بسته به نوع محصول، متغیر است. طبیعتا هر نوع از این اتصالات با توجه به آلیاژ، سایز و ضخامت قطعه ی تولیدی، قیمت متفاوتی دارند. برای اطلاع از قیمت و کاربرد اتصالات جوشی برند های مختلف و شرایط فروش می توانید با کارشناسان ولوسند تماس حاصل نمایید.

اتصالات-جوشی-ساجد

کاربرد اتصالات جوشی بنکن

  • صنعت ساختمانی: اتصالات جوشی در صنعت ساختمانی برای اتصال لوله‌های آب، گاز، بخار و سیستم‌های تهویه و اطفاء حریق استفاده می‌شوند.
  • صنعت نفت و گاز: در صنعت نفت و گاز، اتصالات جوشی برای اتصال لوله‌ها و تجهیزات مختلف به کار می‌روند. این اتصالات باید تحت شرایط ضدانفجار و ضدحریق عمل کنند.
  • صنعت خودروسازی: در تولید خودروها، این اتصالات برای اتصال قطعات بدنه، شاسی و سیستم‌های خنک کننده و انتقال قدرت استفاده می‌شوند.
  • صنعت دریایی: در صنعت دریایی، اتصال جوشی برای اتصال لوله‌ها و قطعات دریایی مانند مخازن و شیرآلات استفاده می‌شوند.

 

اتصالات جوشی، اتصالاتی هستند که برای اتصال دو قطعه لوله یا تیوب با استفاده از فرآیند جوشکاری استفاده می‌شوند. این اتصالات به وسیله جوشکاری محلی یا جوشکاری حلقه‌ای ایجاد می‌شوند و دارای ویژگی‌ها و مزایایی هستند که آنها را برای کاربردهای مختلف مناسب می‌سازد.

لیست قیمت اتصالات جوشی ایران اتصال

قیمت اتصالات جوشی بستگی به نوع و اندازه اتصالات، جنس بدنه، استانداردها و سایر عوامل دارد. بهترین راه برای دریافت قیمت دقیق، تماس با کارشناسان ما می باشد.

اتصالات-جوشی-بنکن

جمع بندی

اتصالات جوشی در صنعت کاربرد فراوانی دارند. در صنایع مختلف برای انتقال مواد شیمیایی، پالایشی و گازها از سیستم های لوله کشی استفاده می‌شود. یکی از مهم ترین فاکتور هایی که باید در طراحی و اجرای این سیستم ها رعایت شود، ایمنی اجزای سیستم است. این قطعات با اتصالی ایمن و بدون نشتی، می توانند این ایمنی را تا حد زیادی تامین کنند.

محصولات مرتبط

شیر-یکطرفه-برنجی

شیر یکطرفه برنجی

عنوان محصول کلاس PN شیر یکطرفه برنجی – PN 16 150 16 تماس با ما 021-66318331 عنوان محصول PN قیمت

انواع-شیر-پروانه-ای

شیر پروانه ای

عنوان محصول سایز کلاس PN شیر پروانه ای – کلاس 150 2 الی 42 اینچ (برای اطلاعات بیشتر به جدول

قیمت-فلنج-گلودار

فلنج گلودار

فلنج گلودار یکی از انواع فلنج ها می باشد که به دلیل داشتن یک گردن مخروطی به این نام معروف

لوگو-ولوسند-فوتر

تماس با ما

آدرس : تهران ، بازار آهن شادآباد ، بهاران 2 ، بلوک 16 ، شماره 164

درباره ما

مجموعه ولوسند با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تامین تجهیزات پالایشگاهی و پتروشیمی ، همراه با مدیریتی پویا و تلاش کادر فنی باتجربه ، آمادگی خود را جهت واردات و تامین انواع تجهیزات صنایع گاز ، پتروشیمی ، نفت ، نیروگاه ها و کارخانجات صنعتی با گواهی معتبر EN10204-3.1 اعلام می دارد.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ولوسند می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.