فروشگاه ولوسند عرضه کننده انواع لوله های بدون درز در رده های مختلف. جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت لوله مانیسمان ، با کارشناسان ما تماس بگیرید. لوله های بدون درز بسیار پرکاربرد می باشند. در بخش صنعت مثل پالایشگاه و نیروگاه ، برای انتقال سیالات از این مدل لوله استفاده می شود. بر خلاف لوله های درزدار ، در لوله مانیسمان جای هیچگونه جوشی وجود ندارد و سطح لوله کاملا یکدست می باشد. عامل تعیین کننده در انتخاب انواع لوله های بدون درز ، جنس و رده آن می باشد. منظور از رده میزان ضخامت دیواره لوله است که با بیشتر شدن آن ، مقدار مقاومت و تحمل فشار افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه این بخش شیوه ساخت لوله های بدون درز به نمایش درآمده است.

نمایندگی-لوله-مانیسمان
عنوانتوضیحات
لوله های مانیسمانجهت اطلاع از قیمت و سایر جزئیات ، لطفا تماس بگیرید
لوله های رده 40 مانیسمان
لوله های رده 80 مانیسمان
لوله های رده 160 مانیسمان
لوله های رده 180 مانیسمان

لوله بدون درز معمولا از فولاد کربنی تولید می‌ شود، ولی امکان تولید آن از جنس فولاد غیر کربنی و دیگر متریال ها نیز وجود دارد. امروزه می‌ توانیم انواع لوله  های مانیسمان را با متریال های مختلف مشاهده کنیم. از لوله های مانیسمان معمولی با جنس کربن استیل گرفته تا لوله های مانیسمان از جنس آلیاژهایی نظیر استنلس استیل برخی از نمونه‌ هایی هستند که می توانیم در این زمینه مورد اشاره قرار دهیم. علاوه بر این موارد، لوله های بدون درز مانیسمان می توانند از پلی اتیلن، یو پی وی سی، اچ دی پی ای و دیگر متریال های رایج موجود در ساخت لوله تولید شوند.

موارد استفاده از لوله های مانیسمان

این لوله به دلیل مزیت هایی که دارد، از موارد استفاده متنوعی برخوردار است. به طور کلی از این لوله بیشتر در بخش صنعت استفاده می‌ شود. صنایع غذایی، دارویی، آب و فاضلاب، نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت تصفیه و صنایع دریایی برخی از نمونه‌ هایی هستند که لوله های مانیسمان در آنها کاربرد دارند. صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از جمله صنایعی هستند که از لوله های مانیسمان به فراوانی در آن ها استفاده می شود. در این صنایع، در بخش‌ های مختلف عملیات حفاری، انتقال و پالایش انواع لوله مانیسمان به شکل های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شرایط محیطی ویژه ای وجود دارد، لازم است که تجهیزات مورد استفاده در آنها از مقاومت بالایی برخوردار باشد. می توان گفت لوله های مانیسمان گزینه های مناسبی برای استفاده در این صنایع هستند، زیرا مقاومت بالایی در برابر حرارت، فشار و خوردگی از خود نشان می دهند.

در صنایع غذایی و دارویی از انواع لوله های مانیسمان استیل در خطوط تولید استفاده می شود. در این صنایع نیز مقاومت بالای لوله های مانیسمان در برابر خوردگی و دما اهمیت زیادی دارد. در بخش برق لوله های مانیسمان به منظور محافظت از خطوط برق فشار قوی به کار می روند. در صنایع دریایی نیز به فراوانی از این لوله استفاده می شود. سیستم های لوله کشی موجود در کشتی ها، عموماً در معرض فشار و دمای زیاد هستند، از این رو لازم است که تجهیزات مورد استفاده در آنها از مقاومت لازم در برابر حرارت و فشار برخوردار باشد. ضمن اینکه احتمال خوردگی و اکسایش در محیط های دریایی بیشتر است و برخی از انواع لوله بدون درز برای استفاده در چنین محیط هایی ایده آل هستند.

بررسی مشخصات فنی لوله مانیسمان

در بررسی مشخصات فنی چند عامل به طور ویژه مورد توجه قرار می‌ گیرد. ویژگی های شیمیایی لوله های مانیسمان از جمله مواردی است که با توجه به جنس لوله می تواند متفاوت باشد. همان طور که گفته شد لوله های مانیسمان از متریال های مختلف تولید می شوند. بسیاری از این لوله ها از جنس فولاد هستند، ولی ترکیبات شیمیایی لوله های فولادی بسته به اینکه از چه فولادی تولید شده باشند، متغیر است. علاوه بر مشخصات شیمیایی لوله های مانیسمان ویژگی های فیزیکی آنها نیز بسیار مهم است. رده لوله مانیسمان، سایز لوله، قطر لوله، ضخامت و وزن لوله های مانیسمان از مهمترین فاکتورهایی هستند که در جدول مشخصات این لوله ها به آنها اشاره می شود.

جدول لوله مانیسمان

لیست-انواع-لوله-اتصالات-صنعتی

رده لوله مانیسمان چیست؟

یکی از مهمترین مشخصاتی که لوله های بدون درز با توجه به آن ها دسته بندی می شوند رده لوله است. در یک تعریف کلی می توانیم رده لوله را به عنوان معیاری برای نشان دادن ضخامت لوله عنوان کنیم. اما استفاده از رده لوله برای نشان دادن ضخامت آن بر اساس قواعد خاصی صورت می گیرد. به عبارت دقیق تر رده لوله علاوه بر ضخامت لوله به سایز آن هم بستگی دارد. برای نمونه ضخامت دو لوله با رده ۲۰ با سایزهای مختلف یکسان نیست. در واقع دو  لوله با رده مشابه به دلیل سایزهای مختلف از ضخامت های متفاوتی برخوردارند. لوله مانیسمان قیمت متفاوتی در انواع رده دارد.

هر چه سایز لوله های مانیسمان که در یک رده هستند افزایش پیدا کند، ضخامت آن ها نیز بیشتر می شود. ولی افزایش رده لوله ها لزوما به معنای افزایش سایز آن ها نیست. از طرفی با بالا رفتن رده لوله های مانیسمان با سایز یکسان، فقط ضخامت آن ها افزایش پیدا کرده و در مقابل قطر داخلی آن ها کاهش می یابد. می توان گفت رده لوله نسبت قطر لوله به ضخامت آن را هم نشان می دهد. رده لوله اهمیت زیادی در کیفیت، کارایی و نوع کاربری آن دارد. به همین دلیل به طور معمول پیش از خرید لوله های مانیسمان همواره به رده آن ها توجه می شود. از پرکاربردترین رده های لوله بدون درز می توان به مواد زیر اشاره کرد:

لوله مانیسمان رده 20

لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان رده 80

لوله مانیسمان رده 160

نحوه تولید لوله های مانیسمان

این لوله بدون جوش زدن و طی مراحل مشخصی تولید می‌ شود. در ساده ترین روش ابتدا شمش گرد با سنبه زنی سوراخ شده و یک پوسته توخالی تولید می شود. سپس طی مراحل رولینگ یا اکسترود، ضخامت و قطر لوله کاهش پیدا می‌ کند. در انتها پرداخت نهایی لوله بدون درز مانیسمان از طریق نورد سرد یا گرم انجام می شود.

تولید لوله بدون درز با روش ریخته گری نیز انجام می‌ شود. در این شیوه، مواد مذاب را به داخل قالب چرخنده لوله می ریزند. مواد مذاب با چرخش به طرف دیواره های قالب حرکت کرده و منجمد می‌ شوند و به این صورت یک لوله بدون درز تولید می‌ شود.

لوله-مانیسمان-قیمت

قیمت لوله مانیسمان

به طور کلی قیمت لوله مانیسمان از قیمت بسیاری دیگر از انواع لوله بیشتر است. از آنجایی که این لوله از نظر مقاومت و کارایی کیفیت بالایی دارد، طبیعی است که در دسته لوله هایی با قیمت بالا جای می گیرد. با توجه به اینکه لوله های مانیسمان با تنوع بالایی تولید می‌ شوند، از نظر قیمت نیز بسیار متنوع هستند.

قیمت لوله های مانیسمان از عوامل مختلف تاثیر می پذیرد. اما اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که مهمترین عوامل موثر بر قیمت این لوله ها چه می باشد، باید به چند مورد اشاره کنیم. در ابتدا باید به سایز لوله بدون درز مانیسمان بپردازیم که به طور مستقیم بر قیمت این لوله موثر است. هر چه سایز لوله ها بیشتر باشد، قیمت آنها نیز بیشتر خواهد بود.

قیمت لوله بدون درز به ضخامت آن ها نیز بستگی دارد. لوله های مانیسمان با ضخامت بیشتر همواره با قیمت بیشتری به فروش می‌ رسند. در نهایت باید به رده لوله اشاره کنیم که به عنوان مهمترین عامل در تعیین قیمت این لوله شناخته می شود. بر این اساس لوله هایی با رده های بالاتر و وزن بیشتر از لوله های سبک با رده پایین تر گران ترند.

معرفی محصولات بیشتر : لوله استیل و لوله مبلی

برندهای معتبر لوله بدون درز

از معتبرترین برندهای لوله بدون درز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوله مانیسمان ساوه

لوله مانیسمان گستر اسفراین

لوله مانیسمان کاوه ایرانیان

لوله-مانیسمان-چیست

فروش لوله مانیسمان

در حال حاضر فروش لوله بدون درز به شکل‌ های مختلف انجام می‌ شود. از مراکز فروش لوله مانیسمان و نمایندگی ها گرفته تا شرکت‌ های عرضه‌ کننده، این لوله ‌ها را در اختیار خریداران قرار می دهند. علاوه بر این موارد، فروش به صورت اینترنتی نیز انجام می‌ شود. امروزه برخی از شرکت های فروش، شرایطی را به منظور خرید غیرحضوری لوله های مانیسمان فراهم کرده‌ اند. به این ترتیب خریداران می‌ توانند لوله ها را از راه دور سفارش داده و در مکان دلخواه تحویل بگیرند.

نمایندگی لوله مانیسمان

نمایندگی لوله های مانیسمان به عنوان مرکز عرضه لوله  بدون درز، این محصولات را با تنوع بالا به فروش می‌ رساند. فروشگاه ولوسند یکی از بهترین مراکز فروش لوله اتصالات صنعتی می باشد. جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت ها ، لطفا با همکاران ما در تماس باشید.

بورس لوله مانیسمان

از مکان هایی که می توان این لوله را در رده های مختلف خریداری کرد، بازار آهن شادآباد می باشد. در واقع این مکان به نوعی بورس انواع لوله های بدون درز می باشد. فروشگاه ولوسند نیز در همین مکان واقع شده است.

لیست قیمت لوله مانیسمان

جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت لوله بدون درز در رده های مختلف ، با کارشناسان ما تماس بگیرید. جنس و رده لوله در قیمت محصول تاثیرگذار می باشد. همینطور شرکت سازنده نیز یکی از فاکتورهای تعیین قیمت می باشد. کشورهایی نظیر چین ، آلمان ، هند و همینطور ایران از تولید کنندگان لوله های بدون درز می باشند. تغییرات نرخ ارز نیز می تواند بر قیمت محصول بصورت مستقیم اثر بذارد.

قیمت-لوله-گاز-مانیسمان

نکات مهم هنگام خرید لوله مانیسمان

پیش از خرید لوله مانیسمان همواره لازم است که مشخصات فنی لوله به دقت بررسی شود. در این مورد رده لوله های مانیسمان از جمله اولین فاکتورهایی است که مورد توجه قرار می‌ گیرد. لوله های مانیسمان عموماً در رده ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ تولید می‌ شوند. هر یک از این لوله ها از ویژگی های متفاوتی برخوردارند و برای استفاده در شرایط ویژه ای مناسب هستند.

توجه به جنس لوله نیز اهمیت زیادی دارد. به دلیل اینکه لوله های مانیسمان از متریال های مختلف تولید می شوند، ویژگی ها و موارد استفاده متفاوتی دارند. به همین دلیل متریال لوله های بدون درز مانیسمان از مهمترین فاکتورهایی است که پیش از خرید آن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

در نهایت باید به سایز لوله های بدون درز اشاره کنیم که فاکتور بسیار مهمی است. طبیعتاً در هر پروژه ای لازم است که لوله های مانیسمان مورد استفاده از قطر خارجی معینی برخوردار باشند. از این رو سایز لوله نیز از جمله مواردی است که پیش از خرید می بایست مورد بررسی قرار می گیرد.

خرید-لوله-مانیسمان

انواع لوله مانیسمان

لوله مانیسمان یا لوله بدون درز مانیسمان نوعی لوله پرکاربرد است که به منظور انتقال سیالات مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی بارز این لوله، سطحی بدون درز و جوش است. این ویژگی موجب شده لوله های مانیسمان گزینه های مناسبی برای استفاده در صنعت به شمار بروند. این لوله را می توانیم به عنوان یک لوله غیر ساختمانی معرفی کنیم. این لوله با هدف انتقال سیالات تولید شده و از این رو برای استفاده در ساختمان سازی چندان مناسب نیست. به عبارتی به دلیل قیمت بالای لوله های مانیسمان، به کار بردن این لوله در صنعت ساختمان صرفه اقتصادی ندارد. البته استفاده از لوله های رده ۲۰ در برخی از بخش های ساختمان سازی لازم است، ولی به طور کلی این لوله بیشتر در صنایع کاربرد دارد.

قیمت لوله کربن استیل

قیمت لوله کربن استیل ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، از جمله :

  • اندازه و ابعاد لوله: قطر و ضخامت لوله مانیسمان نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. لوله‌های بزرگتر و با ضخامت بیشتر معمولاً قیمت بالاتری دارند.
  • استانداردها و مشخصات فنی: استفاده از استانداردها و مشخصات فنی خاص نیز ممکن است به قیمت لوله مانیسمان اضافه شود. لوله‌هایی که با استانداردهای ملی یا بین‌المللی سازگاری دارند، معمولاً قیمت بیشتری دارند.
  • میزان سفارش: مقدار و تعداد لوله‌هایی که سفارش داده می‌شود، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت داشته باشد. سفارش عمده‌تر معمولاً می‌تواند به تخفیفات قیمتی منجر شود.
  • شرکت تولید کننده: شرکت‌های تولید کننده ممکن است قیمت‌گذاری متفاوتی داشته باشند. عواملی مانند محبوبیت برند، کیفیت محصولات، تکنولوژی تولید و سابقه کاری شرکت می‌تواند تأثیرگذار باشد.

 

قیمت لوله گاز مانیسمان

جهت اطلاع از جزئیات و قیمت لوله گاز مانیسمان ، با کارشناسان ما تماس بگیرید. فروشگاه ولوسند عرضه کننده لوله مانیسمان رده 160 ، 80 ، 40 و 20.

انواع-لوله-مانیسمان

محصولات مرتبط

تجهیزات-موتورخانه

تجهیزات موتورخانه

همانطور که میدانید، موتورخانه ها یکی از اجزای اصلی در صنایع ساختمانی محسوب می‌شود.این بخش مهم در بقیه ی صنایع

انواع-شیر-فلکه-سوزنی

شیر فلکه سوزنی

عنوان محصول سایز کلاس PN شیر فلکه سوزنی فولادی – کلاس 150 2 الی 10 اینچ (برای اطلاعات بیشتر به

لوگو-ولوسند-فوتر

تماس با ما

آدرس : تهران ، بازار آهن شادآباد ، بهاران 2 ، بلوک 16 ، شماره 164

درباره ما

مجموعه ولوسند با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تامین تجهیزات پالایشگاهی و پتروشیمی ، همراه با مدیریتی پویا و تلاش کادر فنی باتجربه ، آمادگی خود را جهت واردات و تامین انواع تجهیزات صنایع گاز ، پتروشیمی ، نفت ، نیروگاه ها و کارخانجات صنعتی با گواهی معتبر EN10204-3.1 اعلام می دارد.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ولوسند می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.